Categories: Column

by admin

Share

Categories: Column

Bart van Luijk &
Joep van den Eijkel

Delen

Nu de energiekosten door het dak gaan, blijft in veel winkels de voordeur gesloten. Verleid de nieuwsgierige Mens met een verrassende etalage en vooral met het gevoel van ‘meer dan welkom te zijn!
Leg als het ware de rode loper uit voor de klant.

Voor een goede 1e indruk zorgen in veel winkels de gevel en de entree een grote rol.
Een klant die jullie zaak niet kent en ook niet van jullie gehoord heeft, loopt snel voorbij als je etalage niet opvalt of als de entree er uitziet als een ‘vuilnisbelt’.
Jullie producten kunnen van hoge kwaliteit zijn, de prijs-kwaliteitverhouding perfect, het beste team staat in de winkel, als de 1e indruk die de klant van jullie winkel krijgt verkeerd is, komt de klant ‘slechts langs’.

Zo’n klant loopt door naar de concurrentie met misschien (duurdere) producten van mindere kwaliteit, maar met een goed verzorgde etalage en gastvrije entree.
Het is een taak van iedereen in het winkelteam om de etalage en entree de trots van jullie zaak te laten zijn. Vraag niet om toestemming om de binnengelopen bladeren op te ruimen. Doe het!

Stimuleer dat het hele team meedenkt om de entree een denkbeeldige rode loper te laten zijn. Iedereen! Ook de parttimer in het weekeinde.

Spreek een roulatieschema af waarbij iemand in het team elke binnenkomende klanten als een gast begroet. Moeilijk? Nee!

Denk aan nieuwe vrienden die bij jullie thuis op bezoek komen. Voor hen rol je ook als het ware de rode loper uit. Toch?
Doe het dan ook voor de Mensen op de deurmat die je salaris betalen!

PS Accepteer fouten, aanvaard ze niet.

Laat je gegevens achter

Aanmelden nieuwsbrief

Vergelijkbaar nieuws

Lees alles
  • Bestel zonder kosten het boek 'Samen LOL maken voor meer Blije klanten'. Bespreek met je team elke week een voorbeeld en maak van 2023 een topjaar!

    Verder lezen
  • Welkom op de vrijdagmiddag Verrassing, het online Open Huis van Holland Sales Service dat voor iedereen die het weten wil, ongeacht je leeftijd op dinsdag 7 februari van 3 tot max 4 uur online vanuit Studio Aalsmeer plaats heeft.

    Verder lezen
  • De maatschappij en de markt vereisen dat jij ‘2030’ bent; de duurzame, klimaatbewuste, onafhankelijke, ondernemende sales. Succesvol zijn in de sales betekent jezelf (leren) kennen.

    Verder lezen
  • Door elke week een aandachtspunt te meten zie je welk meetpunt je mag Verankeren, Verbeteren, Vernieuwen of Vieren. Vandaag: Wat is de 2e dus echte vraag?

    Verder lezen